MONOLOG PŘED SPANÍM

07.06.2023 23:28

Zpověď studenta 

                                 I.ročníku stř.školy

Na elektronickým budíku zeleně svítí 22:53, zase skončil jeden blbej den a vlastně začíná noc.

Tak, proč nespím?! No jo, moji spolubydlící synchronně chrápou a prý nesnášej chrápání! Že by zase měli to štěstí a usnuli dřív, než já?! Proč je venku takový světlo, když je vlastně noc, proč se mi ten zvědavej měsíc zase cpe do pokoje?

Ta Hanka si mě vůbec nevšímá a ta otravná Jana mi píše ty svý potrhlý zamilovaný SMSky.

Ta moje je zabouchnutá do toho pitomýho kluka ze čtvrťáku, kterej moc rozumu nepobral. Sice je o trochu hezčí, než já, ale je blbej, jak patník a blonďák k tomu. No, můžu já za to, že nejsem blonďák?! A nehraju fotbal, když mě ta stupidní hra nebaví?! Ale zato jsem nejlepší ve střelbě ze vzduchovky, jenže – koho to zajímá?! Nejraděj bych toho blba střelil do prdele!

Asi začnu chodit s Alenou. Má pěknej zadek a je hodná a milá. Zítra si už konečně nechám nasadit rovnátka. Chci mít úsměv lepší, než má Tom Cruise! A vůbec, jsem hezčí, než on i Sámer Issa dohromady! Mamka plakala, když mi dávala těch pět stováků. Je přesvědčená, že mám zuby rovný dost a úsměv hezčí, než ti dva hezouni. A svoje těžce vydělaný prachy mohla obětovat za něco prospěšnýho, třeba za nový hadry pro mou starší ségru. Chuderka, zase nemá co na sebe!!!

Taky bych potřeboval nový hadry, kredit do mobilu, struny na kytaru, kameru a i ten můj PC už stojí za starou belu! A nějakej ksindl mi v létě ukradl moje krásný nový horský kolo! Až tě najdu, zkopu ti prdel do krychle! Budeš chodit zase hezky pěšky, jako já teď musím.

Ať už ten pitomej měsíc zaleze za nějakej mrak! Chci spát, tak proč hledím do stropu?! Na budíku svítí 23:15 a pokojem rezonuje spokojený chrápání. To zas bude zítra blbej den! A sakra, nemám úkol do matiky, tak zase koule, jako boule?! No, snad to stihnu o přestávce. Je to stejně dost hustý, dostávat koule za něco, co člověk neudělá, nebo nedonese, postrádá to logiku, ale vysvětluj něco učiteli, když ten má vysvětlovat tobě!

Celý to naše podělaný školství potřebuje reformu a pořádnou! Posunout docházku aspoň o hoďku dozadu a zrušit ty nemožný úkoly a známkovat hlavně za to, co student umí a ne za to, co neumí a co nedonese! Proč máme k sakru do tý školy pořád něco nosit?! Už dost náročný pro studenty je ráno vstát a donýst tam sebe.

Měsíc mě vyslyšel a zapadl za mrak a hvězdy dojemně svítí, že by mě litovaly?

No ne, asi budu spát, zívám, na budíku svítí 23:45, oči se zavírají a odmítají otevřít…….dobrouuuu

 

 

 

Kontakt

Poezie - šálek kávy " U Divíška" patriciahlavsova@centrum.cz