ÚTRŽKY

02.11.2014 23:37

 

Podzim -  čas zúčtování a zpytování duše  rozjímání

....tklivý podzime, čase lásek pozdního léta......necháváš trny,  jako šípková růže,  v srdcích......kdo za to může....ptám se zlatavého listí a pouštím po vodě....touha, ta hříchy plodit může....platíme daň z hříchu sobě, ty mě a já tobě 

                                                                                      

     Milování

.....posílám pozdrav a vůni sebe... zlehounka dotýkat se nebe.... cítit tebe v sobě...... to už je příliš,  šeptá         rozum,  tam někde vzadu a tělo křičí ještě..... teď mlč, potom mi dáš radu......hvězdy tančí, jako opilé..... znaveně padají do trávy......na víčka snášejí se kapky rosy...šťastný ten kdo láskou pláče ......i ten kdo prosí....světýlko naděje zažehá svítání......tělo se nebrání......

                                                                                   

Léto, zdá se,

proběhlo kolem a mává..... o teplých nocích se mi zdává......chci slunce a teplo, ne vichřice dunění....leč prosby mé k nebi, nic nezmění.....tak vrať se léto  zpátky, tvůj pobyt zde, byl hodně krátký.....svetry a čepice ať nechám doma, když na vandr batůžek na záda házím......a své boty sázím, bude - li pršet, či nebude? 

"ledoví mužíčci" dejte nám sbohem.....snad léto potkám už za prvním rohem

 

Je krásné být motýlkem
s květů slíbávat pel
však, co jsi nesel
nesklízej
pro lásku lkej
láska
často trny mívá
stejně
jako z květů růže
láká a voní
ranit může
něžná křídla motýlí
zastav se na chvíli....

                                              

Štěstí

  ….štěstíčko  zatoulané, kdy usedneš i na mně....volám tě marně  a čekám......
směješ se  mým touhám a poletuješ si jinde, já v pokoře před tebou smekám...když vcházíš náhle do mých dveří......jenom blázen v tebe věří.... a přesto jsi, lehounké, jako vánek

Lehkost bytí

…...je snadné býti  volem, platit účty za svou vlastní blbost.....v kapse mačkat schovanou svou hrdost a bazírovat na chybách.....těžší je přijmout je a dál jít, kapsy cestou vyvětrat......zítra budeme další své chyby znát....a tak zvesela si dále životem kráčím a svůj klobouk odhazuji  v dál......svým snům sotva stačím......je někdo, kdo by o něj  stál ? 

Osud

…….po listu list k zemi  padá  a tiše šumí les….co kdysi bylo, dávno odnesla řeka,  neštěkne po tobě pes, sláva dnů příštích na každého čeká….z nadějí a slibů nepostavíš most, tak vezmi  do své tu dlaň, která čeká…..až půjdeš kolem, ve zlaceném hávu, či  bos

                                    

 

Trocha hororu neuškodí

........mlhavým ránem vleču se domů, chci házet klobouk a není komu.... odešla láska, práskla dveřmi ....tma ve mě, jak smuteční páska....to bolí, věř mi.......pochmurný večer, lednice prázdná a ticho v domě...snad bych i brečel, nebýt už po mě...

Kontakt

Poezie - šálek kávy " U Divíška" patriciahlavsova@centrum.cz