Žáby

11.01.2015 14:47

Lezly žáby do bezu

já tam taky polezu

a copak tam hledaly?             

Nic nenašly, plakaly

já si roztrh' kaťata

teď jsem samá záplata.

Na suchu to všude píchá

vlezte žáby do rybníka.

V rybníce vám dobře bude

možná lépe, než -li všude.

 

Rákosníček plete košík

na žížaly pro rybky

žížaly si povídaly "jemine"

co si myslí, tenhle hošík

nechceme být svačinkou

utečeme!

Než - li týden uplyne

setkáme se s maminkou.

 

Žabky skáčou do rybníka

rákosník se směje

čáp kroutí hlavou

cože se to děje?

Rákosníček nitě chystá

a píská si písničku

žabce malé

na zástěrku šije kapsičku

roztrhla se v bezu

už tam nepolezu

žabka slibuje

na vlnkách kroužky maluje.

 

Popletovna

Rak leze pěšinkou

pod vousy si bručí

copak je to za pořádek

ryby plavou pozadu

to je přece velký zmatek

já mám tuhle výsadu!

Ryby, ryby - to se dělá?

Čáp zaklape zobákem

chystáme se na závody

 to je pravda celá

zacouváme

na startu se připravíme

až rákosník zapískne

vyrazíme do cíle

radostně si zavýsknem.

Kontakt

Poezie - šálek kávy " U Divíška" patriciahlavsova@centrum.cz