Přemek Kubák

22.10.2015 19:01

Tělo je klíč

Staří mistři měli naprostou pravdu. Tělo je klíč. Uvědomil jsem si, jak lze pomocí něj snadno vnímat přítomnost. Jak mě do ní vrací. A jak se prostřednictvím něj mohu já sám vrátit kdykoli do přítomnosti. Kdykoli když se začnu v mysli "toulat" někde v budoucnosti nebo minulosti, tak se pozorností vrátím do pocitu že jsem v těle. A ono to pěkně funguje ... Tělo není jen vozítko a upozorňovadlo na nemoce a emoce .... je to opravdu klíč..... Klíč k přítomnosti, k pozornosti, k čistotě vědomí sebe sama. Protože i když tělem nejsme, tak nás spojuje mezi sebou, spojuje nás se zemí a dává nám možnost tvořit hmotný rozměr. A není to náhoda, ani nic špatného že jsme v těle. Je to super a dává to ohromně smysl.

Tolik moje malá předspánková, mírně popůlnoční "ego free" úvaha, navazující na dnešní ranní rozjímání.

Kontakt

Poezie - šálek kávy " U Divíška" patriciahlavsova@centrum.cz