ADVENT

02.11.2014 23:59

Advent
to sladké čekání a snění
provoněné skořicí, vanilkou a
rumem
vločky sněhu, lehounké, jako dech
nosíky, jako preclíky
shon a spěch
a zvonky štěstí na náměstí
zdali tu příští rok
ještě budem?

Advente

ty zasněný čásku
do srdcí strkáš nám lásku
k bližnímu svému
a dárky nutíš hledat
oči k nebi zvedat
vyhlížet hvězdu
zda kolem přeletí
stejně jako vloni
již druhé století
každý rok
dáváš nám naději

ve dny příští

na věnci plamínek mihotavý
svůj příběh tajemný vypráví
přijde Ježíšek, milé děti
i vy dospělí se dočkáte
bačkor pod stromečkem
už po páté  :)

Upravené verše 

Advent
to sladké čekání a snění
provoněné vanilkou a skořicí
vločky sněhu, lehounké, jako dech
nosíky dětí, jako preclíky
shon a spěch
rolničky štěstí na náměstí

a na věnci první svíčka hořící
 

Advente

ty zasněný čásku
do srdcí vkládáš nám lásku
dárky nutíš hledat
oči k nebi zvedat
vyhlížet hvězdu
zda- li kolem přeletí

na věnci plamínek mihotavý
svůj příběh tajemný vypráví



 

Ovoněná  Persilem, Lenorem a Diavou
ruce, protáhnuté až k zemi
s hvězdnatým nebem nad hlavou
jak lehko je mi
kamarád svařáček (veselý panáček)
s rumíčkem
rovná mi záda
hvězda k zemi padá
já kroky lehce k domovu
sázím
kde mužíček můj
už hlady se plazí

a volá
hola, ženo moje
máš cukroví jenom dvoje
dím zvesela, nevadí!
V Hypermarketu mi poradí :)


 

Kontakt

Poezie - šálek kávy " U Divíška" patriciahlavsova@centrum.cz