Máte rádi citáty ?

04.01.2015 14:31

Necháte se ovlivňovat citáty?                                     

Napadá mě, proč mít pochybnosti sám o sobě, jenom proto, že se na mé konání, můj život nevztahují něčí vzletná slova? Mnoho moudrých a známých osobností proneslo mnoho moudrých slov a kdosi je zaznamenal. Tato moudra kolují mezi lidmi a obohacují náš život. Myslím si, že také ovlivňují náš život, v tom dobrém  smyslu slova, mnohdy, aniž si to uvědomujeme. Občas se mi stalo, při nějaké životní události, že mi vytanula něčí slova na mysli a ukázala se i jejich pravdivost.

Já jsem si sama, pro sebe napsala pár citátů. Tak, jak život šel kolem a formoval mě, dospěla jsem k různému poznání.

1. Mnohem víc, než obnošené šatstvo, potěší tvůj darovaný úsměv.

2 . Věř více sám sobě, než ostatním, vyplatí se to.

3. Raději, než peníze půjčuj dobrou náladu, s jistotou se ti vrátí.

4. Neplač nad rozlitým mlékem a nalej si panáka, myšlenka se dostaví.

5. Ne vždy u dveří zvoní pošťák. 

Vím, že se mohou zdát mohým nezajímavá a ničím zvláštní. Ovšem ta slova jsou poplatná své době, ve které žijeme. A mohou vás více oslovit, než vzletné citace mudrců. Přesto si myslím, že nás mohou citáty nejen pohladit po duši, ale dodat sílu k nějakému rozhodnutí, ukázat cestu v životě atd. Myslím si, že je dobré, občas si nějaké citáty přečíst a zamyslet se nad nimi.

 Když jsem jednou jenom tak surfovala po internetu, narazila jsem na web pana Petra Havránka a přečetla si toto :

"Lepší  je  zkusit  se  nějakou  cestou  vydat  a  při  nejhorším  se  vrátit,  než  pak po  zbytek  života  litovat,  že  jsme  to  nezkusili a snít  pohádky  o  tom,  jaké  to  mohlo být -  KDYBY…"

Tato slova mě utvrdila v přesvědčení, že jednám dobře, když píšu tento blog, ale zároveň  mě, kromě motivace, také utvrzují v odhodlání, nevracet se a neohlížet se zpět.

Žiju svůj sen. Až skončí, budu žít jiný.

Sny a touhy....i kdyby jen okamžik pouhý jsi svůj sen žil, víš, že jsi tu byl.

Tak, jako vítr odnáší suché listí stromů, tak čas odnáší sny i touhy. Je zbytečné, vracet se, klonit  se k zemi a sbírat je zmačkané.

Sny jsou jako listy.....zelenají se nadějí, rostou vysoko...... až nastane ten čas,  větve svou náruč skloní, můžeš si natrhat, co uneseš a náhle vidíš.....samy ti k nohám padají, zlatavé, zářicí, aby později -  scvrklé a uvadlé, nechaly se unášet větrem času, nepotřebné, zbytečné. Tam, vysoko, nad tvou hlavou, už  nové rostou....

                                     

                                        


 

Máte rádi citáty ?

21.05.2015 17:53
Každý z nás prošel nějakým těžkým obdobím. A všichni jsme to přežili. Nicméně někteří lidé se s tím vyrovnají snáz, než druzí. V čem je jejich tajemství? Profesorka Carol Morganová z university v Ohiu má zato, že to spočívá v našem vztahu k tomu, co se děje. Tady je 13 věcí, na které bychom měli...
07.05.2015 22:04
„Miluji život, protože mi dal tebe. Miluji tebe, protože ty jsi můj život.“ / John Lenon   „Až teprve naše společná láska mi ukázala co je v životě důležité. Teď vím, že štěstí je jen poloviční, když se o něj nemáš s kým dělit, a že smutek je dvojnásobný, když Ti z něj nemá...
16.02.2015 19:05
Myšlenky jsou,  jako hvězdy. Některé zazáří a zhasnou. Jiné dopadnou na Zemi a shoří. A jsou takové, ze kterých se nový život rodí. Jste  perfektní  přesně  takoví,  jací  jste. Se všemi svými nedostatky a problémy. Není  třeba  to  měnit. Jediné, ...
16.02.2015 18:38
Jsou oči, které ti řeknou všechno a slova, která ti neřeknou vůbec nic. Někteří lidé nacházející se kolem nás neustále melou pantem a při tom z nich často nevypadne nic kloudného. Prostě mají potřebu sdělit světu úplně vše, co je napadne. Ale mezilidská komunikace není pouze o mluvení. ...

Máte rádi citáty ?

Nic nedělejte Vyhraďte si každý den aspoň 5 minut jenom pro sebe. Nic nedělejte, jenom tak v klidu seďte. Zklidněte svou mysl a užívejte si ten okamžik přítomnosti. Vnímejte jenom svůj dech a své pocity. Soustřeďte se na detaily Pokuste se během dne vykonávat pouze jenom jednu činnost. A to v...
"Limity jsou pro ty, kteří je potřebují"/ neznámý autor Když se budete lišit od ostatních, najde se spousta chytráků, kteří vám budou říkat, jak něco nemůže fungovat. V takovou chvíli jim dokažte, že se mýlí.             Tito lidé možná žijí...
Leckdo již umřel a vyrostly z něj květiny    teď i z našich roků zbývají jen vteřiny                                                   ...

Kontakt

Poezie - šálek kávy " U Divíška" patriciahlavsova@centrum.cz